Logo15

   WASA YOGACENTER    

SCHEMA / AIKATAULU 12.8.2019 è

Tel / Puh  050 5149725,  e-mail:wyc spostiosoite 100x16 artikkeli
Bank / Pankki: FI 488650 0710 248416  Pris / Hinta: 1 gång 12/10/7€, 10x 90/80/60€, 3 månader 200/170€

OBS! Timbeskrivningar under schemat!  HUOM! Tuntien kuvaukset alla!

Må / Ma

Ti / Ti

On / Ke

To / To

Fre / Pe

Sö / Su

 


10-11.15
Hatha   7€
Tarja


10-11.15

Morgonyoga (sve)  7

Milla

9.15-10.30
Mamma-Baby-Yoga
Minna   7€

11-12.15

Lempeä jooga (fi)  7€

Milla


10-11.15

Integral Hatha  7€

Tarja



15-16.15

Yin  7€

Milla

14.30-16
Gravid/äitiysyoga
Minna      10€


16.30-17.45

Integral Hatha

Tarja


16.30-18.15

Astanga
Mysore
Tapsa




16.30-18

Astang

Intro

Anne
Start 17.10

16.15-18

Astanga  Mysore

Tapsa
23.8. ->

18.15-19.45
Astanga o
hjattu/ledd #

Milla

18.30-20
Astanga

Intro (fi) 10x

Tapsa

18-19.30

Ashtanga Intro

(sve) 10x

Milla

18.15-19.30

Yin

Anne

18-19.15
Yin ¤

Milla

19.45-21

Yin & Yang

Yvonne

 # Lång / Pitkä 18.15-20.15                                                                                                                      ¤ Lång / Pitkä 18.00-20.15
    2.9, 7.10, 4.11, 2.12                                                                                                                                  29.9, 27.10, 24.11

 

Beskrivning av timmarna finns här!   

Description of the classess below!

sfv logo pieni 

SFV

stöder

vår verksamhet

TIMBESKRIVNINGAR  

Morgonyoga: Behagligt sätt att vakna upp och passar alla (även seniorer). De flesta rörelserna görs i liggande läge. Musklerna stärks och töjs i andningens takt. Långa avslappningar. Undervisning på svenska. Drop in!

Lempeä jooga (mild yoga): Samma inneåll som i Morgonyogan, men undervisningen sker på finska. Drop in!

Yin: Djuptöjning. I långvariga statiska ställningar (ca.3 min) når töjningarna ända in i den styva bindväven och påverkar ledernas rörlighet. Tiden och lugnet möjliggör mindfullness som bäst. Lämplig och nödvändig för alla! Drop in!

Sivananda Hatha: Tillräckligt utmanande, lugnt framskridande Hatha-timme, som börjar med andningsövningar och slutar med avslappning. Även för nybörjare. Drop in!

Integral Hatha: Hatha-timme fysiskt på medelnivå. Timmarnas tempo och tema varierar. Även för nybörjare. Drop in!



Integral Hatha I-II. Mångsidig Integral Yoga Hatha -timme för dig som yogat tidigare. Timmen räcker 70-90 minuter.

Yin & Yang: I den här yogastilen förenas dynamiska, aktiva rörelseserier med lugna och avslappnande djuptöjningar.   Yang-delen går i takt med andningen och förstärker blodomlopp och muskler. Yin-delens långa töjningar påverkar kroppens inre organ och stimulerar leder och bindväv. Varje timme avslutas med 15 minuter avslappning eller meditation. Drop in!

Gravidyoga: Yoga för dig som är gravid. Mjukt töjande och stärkande. Vi lyssnar till kroppen och andningen samt gör avslappnande övningar, som hjälper dig vid förlossningen. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av yoga. Drop in!

 

Mammas-Baby-yoga: Den här klassen är riktat till mammor med 3-12 månader gamla babyn. Vi börjarklassen med att presentera oss och kanske berätta lite om vad som är aktuellt i mamma-babylivet just nu och lyssnar på varandra. Vi gör mjuk men stärkande yoga, sjunger, masserar kanske babyn och låter klassen gå enligt dagens behov.

ASTANGA

Ashtanga Intro: Fysisk yogaform som bygger på specifik andningsteknik och kroppslås. Träningen leder till både snabba fysiska förändringar; muskelstyrka, vighet och förbättrad ämnesomsättning, och psykiska; ökad koncentrationsförmåga och balanserat sinne. Deltagarna uppmanas komma med från terminsstarten eftersom innehållet utvidgas vecka efter vecka, för att småningom ledas in på följande nivåer (se nedan). Undervisningsspråk svenska och finska. Förhandsanmälan.

Ashtanga ledd: Här övas, fördjupas och förstärks färdigheter som förvärvats under nybörjarstadiet (ovan) eller kortare (intro)kurser. Huvudsakligen de stående och avslutande asanas (positionerna). Drop in!

A(stanga) mysore: Voidakseen yksilöllisesti omassa tahdissa nauttia ja kehittää harjoitustaan on n.s. mysoreharjoitus Astangajoogan oikea tapa. Opettajasta tulee ohjaaja, joka korjaa, antaa neuvoja ja auttaa yksittäistä joogaajaa harjoituksessaan. Harjoituksesta tulee vielä yksilöllisempi ja tehdään täysin omassa tahdissa. Asanakartan avulla pystyy helposti muistamaan asanajärjestyksen. Drop in!

DESCRIPTION OF THE CLASSES

Teaching is in Swedish and Finnish, but the teachers also speak English when necessary!

Morning yoga (Morgonyoga): A relaxing way of waking up in the morning (also suitable for seniors). Most of the postures are made while laying down. This practice will strengthen your muscles and increase your flexibility, all in rhythm with your own breathing. Long relaxation at the end. Teaching in Swedish. Drop in!

Lempeä jooga: Same content as in morning yoga, teaching in Finnish. Drop in!

Yin: This is a slow-paced style of yoga with postures that are held for longer periods of time (up to 3 minutes). Yin-yoga poses apply moderate stress to the connective tissues of the body — the tendons, fascia, and ligaments — with the aim of increasing circulation in the joints and improving flexibility. A more meditative approach to yoga, yin aims at cultivating awareness of inner silence and mindfulness. Suitable for all, no previous experience needed. Drop in!

Sivananda Hatha: Reasonable challenging and a peacefully proceeding Hatha class starting with breathing practice and ending with relaxation. Also for beginners. Drop in!

Integral Hatha: A medium physical Hatha class. The tempo and theme of the classes are changing. Also for beginners. Drop in!

Integral Hatha I-II. A versitale Integral Yoga Hatha class for you with some yoga practice experience. The class is 70-90 minutes.

Yin & Yang: Blends two styles of yoga into practice – a combination of dynamic, active sequences and calming, relaxing stretching poses. In this class, Yang Yoga refers to a Vinyasa Flow tradition, working on sun salutations, dynamic movements, flows and standing poses. Yang Yoga strengthens your muscles and increases blood flow which in turn also improves the condition of your skin. Yin Yoga concentrates on gently opening the deep muscle- and connective-tissues of the body which allows for smoother joint mobility. Every class will end with a restorative session of at least 15 minutes of relaxation or meditation. Drop in!

Pregnancy yoga: A peaceful and relaxing class, focusing on the breath. Gently stretching and strengthening. Relaxing postures, which are useful during birth. No previous experience of yoga needed. Suitable for pregnancy weeks 20-40. Drop in!

ASHTANGA
Ashtanga Intro: Ashtanga yoga is an exciting and physical form of yoga. It consists of a series of standing, seated and lying-down postures. The benefits are a more peaceful state of mind, physical and mental strength, increased flexibility, a broader lung capacity, detoxifying the body and increased intuition. Teaching in Finnish or Swedish and English when needed. This class is for beginners. Register before the start, because of limited number of participants.

Ashtanga led class: This is the continuation to the introduction course (above). In this class we will enhance at least the standing asanas (postures) and continue with new asanas (seated) from the Primary Series.  Drop in!

A(shtanga) mysore: Mysore Style is the traditional way to learn the Ashtanga practice. Each student practices the Ashtanga sequence of postures to their own ability and at their own pace. The teacher assists the students individually by giving physical adjustments and verbal instructions. The Asana map is available to help you remember the correct order of the asanas. Drop in!