Logo15

   WASA YOGACENTER    

SCHEMA/AIKATAULU 9.8 --> / Ändringar från 19.10 -->

Tel / Puh  050 5149725,  e-mail:wyc spostiosoite 100x16 artikkeli
Bank / Pankki: FI 488650 0710 248416 
Pris / Hinta: 1 gång: 13/10/8€, 10x: 100/80/70€, 3 månader: 200/170€

OBS! Timbeskrivningar under schemat!  

Må / Ma 

       Ti  

On / Ke 

To

Fre / Pe 

Sö / Su 

 

 

10-11.15
Morgonyoga
(sve) 8€
Milla


11-12.15
Lempeä jooga  (fi) 8€      
Milla 

10-11.15
Hatha flow 
(eng) 8€ 

Åsa 



   

 

15.30-16.45*
Yin  8€
Milla 

 

 

 


17.00-18.15
Hatha Flow (eng) 
Åsa


17.00-18.30 
Astanga  INTRO
--> A ledd 19.10
Milla 


17.00-18.30  
Astanga ledd --> Nybörjar-mysore 20.10
Milla


17.00-18.30 
Ashtanga Ohj/ledd
ei 21.10
Anne 

16.15 -> 
Mysore 
Tapsa

16.15-17.45
Gravidyoga/
Äitiysjooga
Minna 10€ 
Förhandsanm!

18.30-19.45
Yin (eng)
Åsa

18.45-20.15 
Astanga ohj 
--> Ashtanga Intro
(eng) 19.10

Timo

18.45 ->
Mysore
Tapsa

18.45-20.15 
A INTRO (fi) 
ej 21.10        
--> Yin 28.10
Anne

 

18.15-19.30**
Yin
Milla

*Pitkä yin/lång timme klo 14.45-16.45:             *Pitkä yin/lång timme kl 18.15-20.15: 
                                    12.10, 9.11, 7.12                                                 24.10, 28.11

 

 Beskrivning av timmarna finns här under!   

sfv logo pieni

SFV

stöder

vår verksamhet

TIMBESKRIVNINGAR

Morgonyoga: Behagligt sätt att vakna upp och passar alla (även seniorer). De flesta rörelserna görs i liggande eller sittande läge. Musklerna stärks och töjs i andningens takt. Långa avslappningar. Undervisning på svenska. Drop in!

Lempeä jooga: Samma innehåll som i Morgonyogan, men på finska. Drop in!

Yin, English (måndag): Djupt avslappande yogaform som aktiverar ditt parasympatiska nervsystem. Eftersom du håller poserna i 4-5 minuter töjer du inte bara muskler, utan du hjälper även blod och lymfvätska att nå in i kroppens bindväv. Kombinationen av muskel-avspänningens återhämtande och lymf- och blodsystemets renande verkan, leder till bättre immunförsvar och flexibilitet. För att balansera hormon- och nervsystem och ditt sinne, innehåller timmen pranayama-övningar och visualisering eller meditation. Drop in!

Yin, svenska-finska: Se föregående! I långvariga statiska ställningar (3-4 min) når töjningarna ända in i den styva bindväven och påverkar ledernas rörlighet. Tiden och lugnet möjliggör mindfulness som bäst. Lämplig och nödvändig för alla! Drop in!

Hatha flow, English: Hatha är en fysisk yogaform som strävar efter att finna balans i kroppen och sinnet. Tempot under klassen är ganska lugn, men varierar mellan rörelseserier, mera krävande asanas och lugna töjningar. Andningen är central i praktiken och varje klass avslutas med en avslappning. Kursen passar för dig som har yogat en tid. Drop in! 

Gravidyoga: En specialanpassad yoga för dig som är gravid. Mjukt stretchande och stärkande. Vi lyssnar på kroppen och andningen och gör avslappnande övningar som du även har nytta av när det är dags att föda. Du behöver ingen tidigare yogaerfarenhet. Förhandsanmälan!

Ashtanga INTRO: Fysisk yogaform som bygger på specifik andningsteknik och kroppslås. Träningen leder till snabba fysiska förändringar, såsom muskelstyrka, vighet och förbättrad ämnesomsättning, och psykiska förändringar, såsom ökad koncentrationsförmåga och balanserat sinne. Avsedd för dem som aldrig prövat på Ashtanga tidigare. Förhandsanmälan önskvärd, antalet deltagare begränsat!

Ashtanga ledd: Fortsättning på ovanstående. Lämpar sig för alla som är bekanta med ujjay-andningen och kroppslåsen samt åtminstone de stående asanas. Här övas, fördjupas och förstärks färdigheter som förvärvats under introtimmarna. Varje timme anpassas till deltagarnas nivå. Repetitionen är avgörande för inlärning och insikt. Flera pass i veckan rekommenderas.

Ashtanga mysore: För att individuellt, i egen takt kunna njuta av och utveckla sin träning är den s.k. mysoreträningen Ashtangayogans rätta element. Läraren blir handledaren som korrigerar, ger råd och hjälper den enskilda yogaren i hens träning. Längden av vars och ens träning varierar. Asanakartan kan hjälpa till att minnas ordningsföljden. Individuell start. Drop in!