Logo15

Yoga styles

Yoga in Sanskrit means unification of body and mind. Yoga originates from India and was taught orally already 7000 years ago. The yoga teaching was written by Patanjali 2300 years ago as sutras and all yoga styles are based on these sutras. Yoga has been kept alive from one generation to the next, for thousands of years until today. Yoga gives us the best possibilities to have a healthy body and mind.

Yoga teaches you how to concentrate and focus, stretch the body and strengthen the inner organs as well as the breathing technique which together with the movements and positions (asanas) gives you a healthy body and mind. Yoga is a philosophy, not a religion.

What yoga style is good for me?
In Wasa YogaCenter (WYC) you can choose from many different yoga styles which has much in common; the breath, balance and concentration, but the level of physical activity is different.


How challenging?

1. Soft Yoga (Lempeä jooga / Morgonyoga)
2. Pregnancy Yoga
3. Hatha
4. Yin
5. Yin & Yang
5. Ashtanga, intro
7. Vinyasa
8. Ashtanga, led
9. Ashtanga mysore (most challenging)

 
Astanga: Fyysisesti vaativin näistä joogamuodoista; dynaaminen haaste, joka antaa voimaa ja notkeutta. Aloitus aloittelijatunneilta, josta seuraavien tasojen kautta  vähitellen voi ruveta tekemään omaa harjoitusta omaan tahtiin.

Yin: Lempeä ja nautinnollinen joogatunti, joka sopii kaikille. Tunnilla tehdään rentouttavia venytyksiä. Saavutat mielen ja kehon tasapainon, kun lihakset, sidekudokset ja mieli venyy.

Hatha: Rauhallista, sekä venyttävää että voimistavaa joogaa välirentoutuksilla. Sopii kaikille, niin nuorille kuin senioreille. Hathassa keho virkistyy ja mieli hiljenee, aina sen hetkisen tarpeen mukaan. Hathajooga yhdistää hengityksen ja kehon rytmin.

Vinyasa Flow: Vinyasa means breath syncronised movement, it is an empowering, creative and energetic yogastyle with challenges on many levels. While moving in a counsious flow we aim to create a strong body, a calm mind and an open heart!

Lempeä jooga: Kevyempi Hatha-jooga harjoitus, joka aloittaa päiväsi lempeästi. Harjoitus auttaa sinua voimaan hyvin, säilyttämään ja lisäämään liikkuvuuttasi ja keskittymiskykyäsi. Harjoitus sisältää lempeät Hatha-aurinkotervehdykset ja monipuoliset joogaliikkeet. Syvä joogahengitys tulee tutuksi. Tunti päättyy rentoutukseen.

Äiti-Vauva (3kk-1vuotta): Harjoitus, jossa alussa ja välillä joogaamme vauvan kanssa ja osan aikaa äiti tekee joogaharjoitusta vauvan levätessä /seuratessa vieressä.